Sila masukkan URL blog anda disini

19 August 2011

Fabregas dan Barcelona


Assalamualaikum dan salam sejahtera..:)

Hari ni encik kiut mau cerita mengenai seorang pemain bola sepak yang agak femes juga.
Bermain dalam EPL dan captain team Arsenal <---cerita lama..hehe.. Siapa lagi kalau bukan Cesc Fabregas dan merupakan antara pemain midfield yang digeruni di EPL.


Sedikit info pasal pemain ni.dulu fabregas merupakan pemain remaja Barcelona sekali dengan messi dan pique. waktu umur 16 tahun Arsene Wenger beli fabregas dan dia sendiri tidak percaya mengapa dia yang dipilih sedangkan ramai lagi pemain hebat dalam akedemi Barcelona masa tu dan disebabkan persaingan tinggi dalam posisi midfield (ada xavi dan iniesta), maka fabregas pun pindah la ke arsenal pada tahun 2003..


bakat yang ada pada fabregas diasah oleh a.wenger hingga menjadi bintang dan menjadi kapten pasukan arsenal pada tahun 2008. Kemarau trofi menyebabkan fabregas ingin pindah ke kelab lain dan ada satu kelab sahaja dalam fikirannya iaitu barcelona..

dipendekkan cerita,setelah 2 musim asyik pindah pindah pindah maka dengan rasminya fabregas dapat pindah ke barcelona dengan bayaran 29j euro+gaji fabregas=ntah la brapa..haha
makanya dibawah itu gambar fabregas dengan jesi no.4...

sumber : fcbarcelona.cat

dan 1st game fabregas di barca masa lawan dgn real madrid (spanish supercup) pada 17hb ogos aritu. barca menang dengan agregat 5-4 dan 1st trofi for fabregas in barcelona <---kemarau sangat mau trofi,skg dah dapat dah..haha..

tu saja tuk arini...lebih banyak menyusul pada masa akan datang...

p/s: ramai penyokong arsenal marah bila encik kiut post gambar kat atas tu dlm fb..kenapa ya??


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...